IMÁDSÁG A LÉLEK GYÓGYÍTÁSÁÉRT

Ó, Uram Jézus,
Te azért jöttél, hogy gyógyítsd
a megsebzett és megtört szíveket:
kérlek gyógyítsd meg azokat a sebeket,
amelyek felkavarják szívemet.

Kérlek, különösen azokat gyógyítsd be,
amelyek bűn okozói.
Kérlek, lépj be az életembe,
gyógyíts meg azoktól a lelki bajoktól,
amelyek ifjúkoromban sújtottak le rám,
és azoktól, amelyeket az élet folyamán,
mások okoztak nekem.

Jézus Uram,
Te ismered gondjaimat,
a Te Jó Pásztori szívedbe helyezem azokat.
A Te szívedben nyitott nagy sebed érdemeire kérlek,
gyógyítsd meg az én szíven kis sebeit.
Gyógyítsd meg emlékezetem sebeit,
hogy semmi abból, ami velem történt,
ne marasztaljon a fájdalomban, a félelemben,
 az aggodalmaskodásban.

Gyógyítsd meg, Uram, mindazokat a sebeket,
amelyek életem folyamán bűnök gyökeréül szolgáltak.
Meg akarok bocsátani mindazoknak, akik megbántottak;
nézz azokra a lelki sebekre, amelyek képtelenné tesznek a bocsánatra.
Te, aki azért jöttél, hogy gyógyítsd a megtört szívűeket,
gyógyítsd meg az én szívemet is.

Gyógyítsd meg, Uram, azokat a lelki sebeket,
amelyek testi betegség okozói.
Felajánlom neked a szívemet:
fogadd el, Uram, tedd tisztává és add nekem
a Te isteni Szíved érzelmeit.
Segíts alázatosnak és szelídnek lennem.

Add meg nekem, Uram,
hogy kigyógyuljak abból a fájdalomból,
amely kedves személyek halála miatt nyomaszt.

Add, hogy újra békére és örömre találjak,
annak biztos tudatában,
hogy Te vagy a feltámadás és az élet.

Tégy engem a Te feltámadásod,
a bűn és a halál fölött aratott győzelmed,
a Te közöttünk lévő,
élő jelenléted hiteles tanújává.

Ámen.

IMA A BETEGÜNKÉRT

 Ó, Istenem,
itt van előtted ez a beteg,
eljött, hogy azt kérje tőled,
amire vágyik,
amit a legfontosabbnak tekint.
Ó, én Istenem, add,
szívébe ezeket a szavakat:

Az egyetlen lényeges, a lélek egészsége.
Urunk, legyen meg mindenben számára
a Te akaratod,
ha gyógyulását akarod,
adj neki egészséget;
ám ha akaratod más,
hordozza továbbra is keresztjét.

Könyörgöm hozzád magunkért is,
akik közbenjárunk érte;
tisztítsd meg szívünket,
hogy méltók lehessünk továbbítani
a Te szent irgalmasságod.

Oltalmazd őt, enyhíts terhén,
legyen meg benne a te akaratod,
általa a Te szent neved nyilvánuljon meg.
Segíts, hogy keresztjét bátran hordozza.

Ámen

 'Gyógyíts meg, Uram, akkor meggyógyulok,
szabadíts meg, akkor megszabadulok!'

  A Tiéd vagyok!
A Te kezedben van az életem,
Te gyógyítasz meg, ha ez Neked így kedves,
 ha a Te terveidbe ez belefér!

Jeremiás próféta könyörgése

 IMA A GYÓGYULÁSÉRT

Istenem kérlek, tekints reám
Gyermeked hív szívből, mert szólni kíván
Szent Fényed, mi éltet küldd most le nekem

Hogy gyógyítson be rajtam minden fájó sebet.
Mit magamra vettem hibám miatt
kérlek, töröld le most rólam mindazt
Jézus nevében, ki hullatott vérével

Megváltotta lelkünket szenvedésével.
Istenem kérlek, tekints reám
Gyermeked hív szívből, mert szólni kíván
Adj gyógyírt azoknak, kik kedvesek nekem
Értük könyörgöm Tehozzád, Istenem.

Küldd le angyalod, ki ölelésével
Biztonságot ad szerető Lényével
Hogy teljességed Fénye gyógyulás legyen
Mindannak kinek így kérem, Istenem.

(itt nevet is mondhatunk....)

Istenem kérlek, tekints reám
Gyermeked hív szívből, mert szólni kíván
Köszönöm mindazt, mit értünk teszel
Áldásodban részesül minden gyermeked.

Legyél mindig szerető, igaz Atyánk
Ki védelmez bennünket létünk okán
Erősítsd meg hitünket Tebenned Uram
Hogy dicsőítsük mindig Országodat.

Ámen

IMA BETEGEKÉRT

Mindenható Urunk, lelkek és testek Orvosa,
aki megalázol és fölmagasztalsz, próbára teszel és
újra meggyógyítasz, látogasd meg beteg
testvérünket a Te kegyelmeddel.
Nyújtsd ki karodat, amely gyógyítással
és gondoskodással teljes, és gyógyítsd meg őt,
fölkeltvén őt ágyából és erőtlenségéből.

Szégyenítsd meg betegségének szellemét,
űzz el tőle minden sebet, minden fájdalmat,
minden megpróbáltatást, minden lázat; és ha vétek
vagy törvényszegés volna őbenne, nézd el, engedd el,
bocsásd meg azt a Te emberszeretetedért.
Igen, Urunk, szánd meg a Te teremtményedet
Krisztus Jézusban, a mi Urunkban, kivel áldott vagy
a Te szentséges, jóságos és éltető Lelkeddel együtt,
most és mindenkor és mindörökkön örökké.

Ámen

Ó Mária, Te Szeplőtelen Szűz, mi Anyánk, nézz le ránk és add,
hogy áldásod hathatós legyen fájdalmainkra.

Amen.


Jézus, Te hordoztad a mi betegségeinket, és magadra vetted a mi fájdalmainkat. Te viselted bűneink következményeit - ezért vagyunk mi megmentve. A Te sebeid által gyógyulunk meg. Teljes bizalommal kérünk Téged: moss tisztára minket a Te drága Véreddel, és szabadíts meg hibáinktól, bűneinktől, vétkeinktől! A keresztség vize által, amely a Te megnyitott Szívedből állandóan árad életünkre, kérünk, újítsd meg és növeld Beléd vetett hitünket.

Megváltónk és Királyunk! Gyújtsd lángra szívünket, a szeretetet irántad, az Atya és a Szentlélek, valamint minden ember iránt. Erősítsd reményünket, hogy veled lehetünk az Atya országában. Teljes bizalommal térdelünk Eléd és kérünk, hogy gyógyítsd meg a megtört szíveket tedd a kezedet a fájó sebekre; szabadíts meg minden bűnös ragaszkodástól, az alkoholizmustól, a szexuális megkötözöttségektől, minden démoni rabságból; szabadíts meg attól, hogy értelmetlennek lássam az életet, szabadíts meg attól a kényszertől, hogy másokat kritizáljak, és rosszat mondjak róluk. Szabadíts meg a hatalomvágytól és a gőgtől, a féltékenységtől és a bizalmatlanságtól.

Bocsáss meg azoknak, akik engem félrevezettek, akik befolyására testileg és lelkileg károkat szenvedtem, akik káros szenvedélyekre tanítottak és hamis célokat mutattak. Szabadíts meg a befolyásuktól. Tedd a kezedet fájó sebeimre, hogy azok meggyógyuljanak. Nálad minden lehetséges. Te vagy az én megmentőm. Általad újra rátalálok az életre, megismerem az élet gazdagságát. Bocsáss meg nekem és mindenkinek, ahogyan én is meg akarok bocsátani azoknak, akik engem megsebeztek. Bocsáss meg szüleimnek és testvéreimnek, barátaimnak, házastársamnak, elöljáróimnak és kollégáimnak. Ők maguk sem tudták, mit cselekszenek. Bocsáss meg nekik és adj nekik békét.

Gyógyítsd meg, Úr Jézus Krisztus, beteg testemet. Értünk viselt töviskoronád és szenvedéseid által gyógyítsd meg az agy, a gerincvelő és az idegek minden betegségét. Tedd rám kezedet, és gyógyíts meg isteni fényeddel és gyógyító erőddel minden daganatot, amely bennem növekedik. Add, hogy sejtjeim újra egészségesen működjenek, ahogyan azt az Isten kezdetben megadta.

Érintsd meg szememet, hogy megkapja és megőrizze a jó látást. Tedd ujjadat a fülemre és nyisd meg, hogy halljak - mindenek előtt Téged halljalak. Érintsd meg a nyelvemet, hogy feloldozd, és a szám Téged dicsőíthessen. Kezed és lábad sebeiért, amelyeket értem viseltél, gyógyítsd meg végtagjaimat, az ízületek, az izmos, az inak, a csontok és az ínszalagok minden betegségét.

Csak egy szót szólj, és béna tagjaim meggyógyulnak, és új erővel visznek engem. Nyújtsd ki kezedet és érintsd meg bőröm beteg részeit. Tégy engem tisztává! Ó, Jézusom, Te érettünk hagytad, hogy lándzsával megnyissák oldaladat, erre a sebedre kérlek, erősítsd meg szívemet, tisztítsd meg véremet, és gyógyítsd meg a beteg ereket. Add, hogy az a víz, ami a Te oldaladból folyt ki, megújítson engem, és áldássá váljon számomra. Gyógyítsd meg a veséket, a hólyagot, a nemi szerveket, a mirigyeket és a hormonokat. Gyógyítsd meg a gyomor és a bélrendszer, a máj és az epe betegségeit.

Neked Uram, epét kínáltak italul. Vedd el hát keserűségemet, és ajándékozz meg az Irántad való teljes bizalommal. Ó, Jézusom, érettünk ecetet ittál, vedd el gyengeségemet és tölts el új erővel. Erősítsd meg immunrendszeremet és az ellenálló képességemet. Óvj meg minden fertőzéstől.

Ó, Jézusom, halálodra és feltámadásodra kérlek, ajándékozz meg a benned való új élettel. Gyógyítsd meg a légutakat és a tüdőmet, és töltsd el a Szentlélek leheletével, hogy szüntelenül dicsőíthesselek Téged.

Tanítványaiddal ezt üzented Keresztelő Szent Jánosnak: a vakok látnak, a sánták járnak, a leprások megtisztulnak, a halottak föltámadnak, a szegényeknek pedig hirdetik az Evangéliumot. Ezért kérlek Téged, tégy engem is jellé, hogy a világ higgyen, Rád találjon és dicsőíthesse Istent.

Amen.