IMÁK A KERESZTÉNYI SZERETETRŐL

' A keresztény ember nem azért ad, hogy kapjon,
hanem azért ad, ő is mert kapott! '


 ADNI KELL - MINDENT ODAADNI

Adni kell, adni, mindent odaadni:
Munkát, erőt, életet,
Pénzt, ruhát és kenyeret.
Könnyet, mosolyt, simogatást,
Jó szándékot, jó akarást,
Imádságot, egészséget,
Melegséget, élő hitet.
Odaadni akárkinek,
A legelső nincstelennek.
Szeretet adni - adni,
S érte semmit sem kívánni!
Amen.


 BÁRHOL TÉRDELSZ

Bárhol térdelsz – előttem térdelsz!
Bárhová nézel – szemedbe nézek!
Bármi a gondod, bármi a vágyad –
Én reám gondolj: ott vagyok nálad!
Hol emberlélek van – Én ott vagyok!
Hol minden néma – Én szólhatok!
Hol üres minden – Engem láss meg ott!
Hol megsemmisül minden – Én ott alkotok –
Mert én Ember – s megváltó Isten vagyok!
Amen.


A SEGÍTŐ SZERETET IMÁJA

Azért van síró, hogy vigasztald,
az éhező, hogy teríts neki asztalt.
Azért van seb, hogy bekösse kezed,
vak, elhagyott azért van, hogy vezesd.
Azért van annyi árva, üldözött,
hogy oltalmat nyerjen karjaid között.
Azért roskadnak mások lábai,
hogy terhüket te segíts hordani.
Az irgalmat kínok fakasztják.
Mélység felett van csak magasság.
Hogyha más gyötrődik, szenved - azért van,
hogy te befogadd szívedbe boldogan.
Amen.


 'A szeretet minden erénynek a királynője.
Amint a nyakláncon egyetlen szál tart össze minden gyöngyszemet,
 éppígy a lelki életben valamennyi erényt a szeretet egyesít.
Ha a szál elszakad, a gyöngyszemek szétszóródnak,
így ott is, ahol nincs szeretet, az erények elforgácsolódnak
és összesorvadnak.'
Pietrelcinai Szent Pio Atya


 'Nem vagyok biztos abban, milyen lesz a mennyben,
de egyet biztosan tudok. Ha meghalunk és eljön az idő,
hogy az Úr ítéljen fölöttünk, NEM azt kérdezi majd:
mennyi jót tettünk életünkben, hanem mennyi SZERETETTEL tettük.'
Boldog Kalkuttai Teréz anya


'Életünk végén a szeretet alapján ítélnek felettünk'
Kis Szent Teréz


A SZERETET 15 ISMÉRVE
'A szeretet türelmes, nyájas; a szeretet nem féltékeny, nem cselekszik rosszat, nem fuvalkodik fel, nem nagyravágyó, nem keresi a magáét, nem gerjed haragra, nem gondol rosszat, nem örvend a gonoszságnak, de együtt örvend az igazsággal; mindent eltűr, mindent elhisz, mindent remél, mindent elvisel.'
Szent Pál

 Kempis Tamás ~ Nagy dolog a szeretet

Nagy dolog a szeretet.
Valóban nagy jó, mely egyedül könnyít minden terhet,
 és egyaránt elvisel minden egyenetlent.

A szeretet futván fut, örül, szalad és fel nem tartóztatható.
Mindent elhagy, hogy mindent elnyerjen.
A szeretet nem ismer határt, hanem minden módfelett buzgón lángol.

A szeretet terhet nem érez, fáradságot nem szenved,
 többre vállalkozik, mintsem elbírná.
A szeretet lehetetlenséget nem ismer,
mert azt állítja,hogy mindenhez van ereje.

A szeretet vigyáz.
Szunnyadván nem alszik, elfáradván meg nem bágyad,
szorongattatván meg nem szorul, félvén nem retteg,
hanem mint a sebes láng és égő fáklya felverődik és bátran átmegy mindenen.