MI A FOHÁSZ?

 A leggyakoribb értelmében a vallásos kebelnek Istenhez való felemelkedését,
 Isten segítségének, erejének kérését, vagy az Istentől nyert ajándékok,
 áldások által a szívben keltett hálaérzetnek Isten iránti kifejezését jelentvén.

 FORDÍTOTT FOHÁSZ

Mit kérsz tőlem, Istenem?
Mi a Te akaratod?
Eddig mindig én kértem,
 s hittem, hogy megadod.

Most én szeretnék adni.
Lábaid elé rakni
mindenemet, amim van.
Először a haragom,
másodjára a dacom.

Jöhet büszkeségem,
gőgömet, hogy ne éljem.
Sok félelmem is a tiéd,
megtisztítja majd az Ég.

Vágyaimat viheted, kergettem már eleget.
Hogyha mindezt elvetted,hagyd meg az én hitemet!
Érző, meleg szívemet töltse meg a Szeretet.

Amen


FOHÁSZ

Adj több készséget és képességet, hogy jól végezhessem el azt a munkát, 
amelyet az állapotbeli kötelesség ró rám, 
de amely oly gyakran szögesen ellenkezik vágyaimmal.

Adj több alázatosságot, hogy mindvégig kitarthassak azon a helyen, 
amelyre helyeztél, de amely vágyaimmal és álmaimmal ellentétben van.

Adj több józanságot, hogy a körülöttem élő embereket olyannak vegyem, 
amilyenek, és ne olyannak, amilyennek én képzelem és kívánom őket.

Adj több okosságot, hogy kevesebbet törődjem mások viselt dolgaival, 
és tetteik ne hozzanak ki a türelemből.

Adj több erőt arra, hogy türelmesen viselhessem el azokat az eseményeket is, 
amelyek nyugalmamat váratlanul megzavarják.

Adj több készséget, hogy barátságos lehessek mindenkihez,
 még akkor is, ha valami fáj, valami bánt.

Különösen adj nagyobb erőt az imához, 
hogy Téged szívembe vonzzalak, és magamban tarthassalak.

Végül adj, Uram, egyre-egyre fokozódó ragaszkodást Szűzanyánk iránt.

Ámen.


FOHÁSZ A MINDENNAPOKBAN

Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom,
 csak erőt kérek a hétköznapokhoz.
Taníts meg a kis lépések művészetére!

Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és
forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és
tapasztalatokat!

Segíts engem a helyes időbeosztásban!
Ajándékozz biztos érzéket a dolgok fontossági sorrendjében, elsőrangú
vagy csak másodrangú fontosságának megítéléséhez!

Erőt kérek a fegyelmezettséghez és mértéktartáshoz, hogy ne csak
átfussak az életen, de értelmesen osszam be napjaimat, észleljem
a váratlan örömöket és magaslatokat!

Őrizz meg attól a naiv hittől, hogy az életben mindennek simán kell mennie!
Ajándékozz meg azzal a józan felismeréssel, hogy a nehézségek,
kudarcok, sikertelenségek, visszaesések az élet magától adódó
ráadásai, amelyek révén növekedünk és érlelődünk!

Küldd el hozzám a kellő pillanatban azt, akinek van elegendő bátorsága és szeretete az igazság kimondásához!
Az igazságot az ember nem magának mondja meg, azt mások
mondják meg nekünk.

Tudom, hogy sok probléma éppen úgy oldódik meg, hogy nem teszünk semmit.
Kérlek, segíts, hogy tudjak várni!
Te tudod, hogy milyen nagy szükségünk van a bátorságra.

Add, hogy az élet legszebb, legnehezebb, legkockázatosabb
és legtörékenyebb ajándékára méltók lehessünk!

Ajándékozz elegendő fantáziát ahhoz, hogy a kellő pillanatban és
a megfelelő helyen - szavakkal vagy szavak nélkül - egy kis jóságot
közvetíthessek!

Őrizz meg az élet elszalasztásának félelmétől!
Ne azt add nekem, amit kívánok, hanem azt, amire szükségem van!
Taníts meg a kis lépések művészetére!

Antoine de  Saint Exupéry

 FOHÁSZOK

 Uram, Jézus Krisztus!

Add , hogy jóságod szüntelenül megtérésre vezessen engem, 
S arra ösztönözzön,hogy életemet valóban a Te javadra építsem.
Többé ne megbántsalak, hanem megörvendeztesselek követésem, 
és hitben való életem által, melyen áldásod nyugodhat és amely Nevedet dicsőíti.  
Ámen

Jézusom kérlek, áldd meg testemet és lelkemet, gondolataimat,
Akaratomat szavaimat és tetteimet!
Áldd meg Családomat, a hozzám tartozókat és az egész világot!
Szent sebeidre és a szentséges Szíved szeretetére , valamint  értünk
hullatott Szent Véredre kérlek, légy velem és mindannyiunkkal, mindenkor, 
kiváltképpen pedig halálunk óráján !  
Ámen