IMÁK JÉZUSHOZ NEHÉZ HELYZETEKBEN

'Én, az Úr vagyok a szívek vizsgálója,a lelkek megítélője,
mindenkivel úgy bánok, ahogyan élete és tetteinek a gyümölcse szerint megérdemli.'
Jer 17,1O

ÉDES JÉZUS HOZZÁD JÖTTEM

Édes Jézus hozzád jöttem
Nagyon nehéz a keresztem.
Testem reszket lábam remeg,
Emeld meg a keresztemet.

Ma már lehet, ma még szabad,
Borulj le a kereszt alatt!
Fogadjál el ahogy vagyok,
Ragyogtasd rám sugallatod.

Nyújtsd a kezed, hogy elérjem,
A szentlelket küldd el nekem!
Ma még lehet.

Jézus mondja kellesz nekem,
Aki szeret az van velem.
Megbocsátom, bűneidet,
Letörlöm a könnyeidet.
Ma még lehet.

Bűnös lélek ne tévelyegj
Ha így remélsz, veled leszek.
Most jöjjetek, ne féljetek,
Azért jöttem, megvédjelek.
Ma még lehet.

Halott voltam, s felébredtem,
Megmentette az életem.
Most mér hiszem, most már tudom,
Jézus az én szabadítóm.
Ma még lehet.

Amen. 

 HA BÁNATOD VAN

Ha bánatod van, keresd Jézusodat,
borulj le előtte, sírd el bánatodat.
Ő majd bekötözi vérző sebeidet,
meggyógyítja bánatos szívedet.

Ha nagyon egyedül vagy, már senkid se nincsen,
ne félj, mindig veled van az Úr, az Isten.
Ha a nehéz kereszted nem bírod viselni,
veled van az Úr Jézus, vállaira veszi.

Szegény a házad, mindenki elhagyott,
nézz rá a keresztre, megsegít Jézusod!
Rosszak az emberek, nagyon megbántottak,
gondolj rá Jézusra, kire halált kiáltottak.

De mégse keseregj, töröld le könnyedet,
hajtsd Jézus vállára bánatos fejedet!
Ott nyugalmat találsz, békét, szeretetet,
amit ember soha tőled el nem vehet.

Bármit hozzon a sors, azt kell imádkoznod:
legyen meg Szent Atyám a Te akaratod!
Így végezd el imád egész életedben,
elvezet Jézus, Atyjához a mennybe.

Amen.

  URAM TÁRD FEL A SZÍVEM

Uram, távolíts el tőlem minden akadályt,
amely korlátoz engem a jóban.
Törd meg szívem keménységét,
és szabadíts meg béklyóimtól!

Adj nyílt, éber szívet,
amely mindig kész az igazi barátságra!
Nyisd meg szívemet felebarátaim közeledésére!
 Vegyem észre, ha valahol megértő szavamra,
segítő kezemre van szükség!

Lássák meg bennem az emberek
az őszinte szándékot,
hogy minden gondjukban,
 bajukban szívesen osztozom,
s ha valami jót tehetek érdekükben,
mindig számíthatnak rám!

Uram, tárd föl szívemet,
hiszen te ismered a legjobban!
Add, hogy mindenkinek
mindene lehessek!

Amen.

 UTAT URAM VELED JÁROM

Utat Uram veled járom
keresztemmel követve.
Amelyet csak te mértél rám ,
 drága jó Jézusom nekem.

Úgy megyek ám én is veled,
 amint te áldoztad magadat értem,
úgy szeretlek hogy a Golgota ormán
veled halnék meg ha lehetne.

Testemet ám fel áldoznám,
amint te is tetted, de a lelkem
vas szárnyakon fel röppenne, trónusod elébe.

Fogadj engem követődnek
úgy mint az apostolokat,
 mindenkor nyomodban hadd lehessek
drága Jézusom Neked.

Amen.

Ó SZENT KERESZT

Ó, Szent Kereszt, légy üdvözölve
Teljes szívvel, lélekkel.
Téged látva örül és virul
Bú bánatban a kebel.

Ha Isten Fiát látom kínban
Fájdalmas halált tűrni:
Úgy saját bánatom, keservem
Soha sem engedj csüggedni.

Ó, te Szent Kereszt, körülvonjon
Mindig a világ üdve,
Téged szorítson kezem majdan
A harcban kimerülve.

És ültetik majd sírhalmomra
A korhadó keresztfát:
Repüljön lelkem vasszárnyakon
A kéklő mennyekbe át.

Amen.  

JÉZUS A JÓ PÁSZTOR

Szeretlek, én jó pásztorom,
Te légy vezérem utamon.
Vezesd értelmem és szívem,
hogy törjek az ég felé híven.

Elhagyva szent ösvényedet,
ha néha tán eltévedek,
vezess te vissza, Jézusom,
másképp a mélybe lebukom.

Jó pásztor, légy hozzám kegyes,
értem szent véreddel fizess.
Nyisd meg számomra aklodat,
mely biztos üdvös nyugtot ad.

Amen.

URAM KÖSZÖNÖM

Uram, megköszönöm Neked, hogy mindent a Te mindenható kezedbe tehettem le:
 kicsiny és nagy ügyeket egyaránt,
a saját szenvedésemet és a mások szenvedéseit is.

A Te tanácsod csodálatos, és Te dicsőségesen be is teljesíted.
Légy oltalmam és pajzsom ezen az éjszakán.
 Uram, ne engedj el, mert akkor Te megáldasz engem.

Amen.


URAM ADD, HOGY FÉNY LEGYEK

'Jézus, feltámadásod világosság a népeknek, fény az embereknek! 
Hadd legyen életem is fény a sötétségben: szeressek ott, ahol gyűlölnek, megbocsássak,ahol sértegetnek, összekössek, ahol szakadás van, reményt ébresszek, ahol elkeserednek, vigasz legyek, ahol szenvednek, örömet vigyek, ahol szomorúak. Uram, add, hogy fény legyek!'

Amen.


A FÖLSÉGES ISTEN DICSÉRETE

Szent vagy, egyetlen Úristen,
ki csodákat művelsz.
Erős vagy, nagy vagy, fölséges vagy,
te vagy a mindenható király,
Szentséges Atya, ég és föld királya.

Hármas és egy Úr vagy, istenek Istene,
te vagy a jó, minden jó, a legfőbb jó,
az Úr, az élő és igaz Isten.

Te vagy a szerelem, a szeretet;
te vagy a bölcsesség,
te vagy az alázat,
te vagy a türelem.
te vagy a szépség,
te vagy a kedvesség,
te vagy a biztonság,
te vagy a megnyugvás,
te vagy az öröm,
te vagy reményünk és vígasságunk,
te vagy az igazságosság,
te vagy a mértékletesség,
te vagy a minket egészen betöltő gazdagság.

Te vagy a szépség,
te vagy a kedvesség,
te vagy védelmezőnk,
őrállónk és oltalmazónk;
te vagy az erősség, te vagy az enyhülés.

Te vagy a reményünk,
te vagy a hitünk,
te vagy a szeretetünk,
te vagy minden édességünk,
te vagy a mi örök életünk:
Nagy és csodálatos Úr,
mindenható Isten, irgalmas Üdvözítő.

Amen.