​MIT JELENT A MEGBOCSÁTÁS​?

A megbocsátás a keresztény ember egyik legnagyobb és legfontosabb erénye, amit Jézus Krisztus tanított nekünk.

'Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek' Lk 23,34.
Maga a 'megbocsát' szó azt jelenti, hogy tisztára töröl, kegyelmet ad, adósságot elenged. Amikor valakinek rosszat teszünk, akkor a megbocsátását szeretnénk, hogy a kapcsolatunk helyreálljon. A megbocsátás nem garantált csak azért, mert valaki szeretné megkapni. Senki sem érdemel megbocsátást. A megbocsátás a szeretet és a kegyelem cselekedete. A megbocsátás annak eldöntése, hogy nem neheztelek egy másik személyre, bármit is tett ellenem.
Köszönöm csodálatos kegyelmedet és megbocsátásodat' Amen.

'Engesztelődjetek ki szívből egymással!
Legyen békesség köztünk mindenkor!' Amen.

'Vegyétek tehát tudomásul, atyámfiai, férfiak, 
hogy őáltala - Jézus által - hirdetjük nektek a bűnök bocsánatát.'
ApCsel 13:38.
 

IMÁK A MEGBOCSÁTÁSÉRT
 
IMA A BŰNBOCSÁNATÉRT

Drága Mennyei Atyám !

Kérlek Téged Jézus nevében, hogy bocsáss meg
mindazokért a dolgokért , amit rosszul cselekedtem,
bocsásd meg minden bűnömet és tisztíts meg engem Uram!
Köszönöm, hogy lehajoltál értem és gyermekeddé fogadtál!
Köszönöm drága Mennyei Atyám mindazokat az áldásokat,
amit kaptam Tőled!
Köszönök mindent, amit készítesz a számomra!
Köszönöm a múltamat, a jelenemet és a jövőmet!
Köszönöm a családomat, köszönöm az életemet,
köszönöm a szent véredet, ami engem tisztára mosott! Amen.

MEGBOCSÁTÁS IMA

Atyám Hiszek Benned, hiszem, hogy segítesz megbocsátanom magamnak és mindenki másnak, akivel találkoztam ebben és az előző életeimben, minden gondolatomért, negatív élet ritmusomért, hullámzó létemért. Kérlek Mennyei Atyám, oldozz fel a kósza és balga emberi tulajdonságaimért, 
amiket magammal hoztam erre az életemre.

Engedd meg, hogy képes legyek megbocsátani magamnak és másoknak is, minden vétkemet, minden sértettségemet, minden sérelmemet minden szomorúságomat, minden bánatomat, minden bántalmamat és minden bosszúmat bosszúságaimat, minden haragomat, minden agresszív kifejezési módjaimat, amit ebben az életemben és az összes előző Földi életeimben önmagammal szemben, és másokkal szemben, akár szóban, akár gondolatokban, akár cselekedetekben és tettekben akarva vagy akaratlanul tettem. Amen.

FOHÁSZ A MEGBOCSÁTÁSÉRT

Kérek Mennyei Atyám! Tisztíts meg, oldozz fel és adj kegyelmet az összes karmámra, hogy végérvényesen megszabadulhassak a szenvedéseimtől, kínlódásaimtól, gyötrelmeimtől, fájdalmaimtól, önpusztításaimtól, önbüntetéseimtől, az egómtól, spirituális egómtól és minden olyan negatív dolgoktól, ami befolyásolja és blokkolja a Boldogság és a Bőség megélését a hátralevő éveimben. Áldással és mély tisztelettel Köszönöm. Mindörökké Amen.

'Vigyázzatok magatokra. Ha vét ellened testvéred, fedd meg.
De ha megbánja, bocsáss meg neki.'
Lukács 17,3

IMA A MEGBOCSÁTÁSÉRT

Jézus azt kívánja tőlünk, hogy mindenkinek megbocsássunk, akik fájdalmat okoztak nekünk, és imádkozzunk értük-beleértve a már megholtakat is.
Hogy meg tudjunk bocsátani, Isten segítésére van szükségünk, ezért kérjük Őt:

Atyám, segíts nekem megbocsátani!
Atyám segíts nekem teljes szívből megbocsátani mindazoknak,
akik fájdalmat okoztak nekem!

Atyám, a Te nevedben és a Te erőddel megbocsátok mindazoknak,
akik fájdalmat okoztak nekem!

Atyám segíts megbocsátani mindazoknak,
akiknek én okoztam fájdalmat! Amen.

'Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van:
Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék.'
Efézus 2:8-9

ÖNMAGADNAK MEGBOCSÁTÓ IMA

Köszönöm Uram, a Te Igédet, amely azt mondja, hogyha megvallom a bűneimet, Te nem emlékszel rájuk többé, hanem elküldöd azokat a legmélyebb óceánba. Úr Jézus segítségül hívom a Te nevedet, és a ki a te nevedet hívja segítségül, te meghallgatod, megszabadítod, minden bajából kimented. Amen.

MEGBOCSÁTOK ÖNMAGAMNAK

Megbocsátom önmagamnak a balesetet, amit okoztam, vagy az elkövetett hibámat, a pletykát, amit terjesztettem, mindent, amit meg kellett volna tennem, de nem tettem, és mindazt, amit tettem, de nem kellett volna. Segíts megbocsátanom magamnak a rossz választásokat a házasságomban, és a munkámban.

Köszönöm, hogy te vagy az aki igazán ítél, és így nekem nem kel elítélni önmagamat, mert a te véreddel lemosod rólam a bűneimnek a terhét, amiket most eléd hoztam.

Kérlek, hogy eszembe jusson minden bűnöm, amivel vétkeztem ellened, hogy tisztán és szentül állhassak eléd, és tisztíts meg engem minden titkos bűnömtől is, és mosd át az én lelkiismeretemet a te véreddel, és kérlek, hogy minden kárhoztatásból, és önvádlásból is szabadíts meg engem.

Köszönöm, hogy te nem vádolsz, mert az nem a te természeted.
Köszönöm a helyreállításodat, a kegyelmedet. Amen.

IMA A MEGBOCSÁTÁSÉRT

Uram, Jézus Krisztus! A Te szereteted jele és eszköze szeretnék lenni. Adj nekem alázatot, hogy a hibát először mindig magamban keressem,  s kész legyek elindulni a jó úton.Elsősorban nem másokon, hanem magamon szeretnék változtatni, hogy egészen olyan legyek mint Te: irgalmas és megbocsátó minden emberhez. Amen.

 'Uram, ha vét ellenem embertársam, hányszor kell neki megbocsátanom? 
Talán hétszer? Mondom neked - felelte Jézus -, nem hétszer, hanem hetvenhétszer.'
Máté 18,21-22.

A HETVENHÉTSZER MEGBOCSÁTÓ IMÁJA

Urunk, az irgalmasság Istene,
könyörülj rajtunk, bűnösökön.
Taníts meg bennünket a könyörületre
és a megbocsátásra.
Ne engedd, hogy hasonlóak legyünk
a könyörtelen szolgához,
aki nem követte ura irgalmasságát.
Emlékeztess minket arra,
hogy gyengeségeink miatt
milyen sokszor esünk el
életünk rögös útján.
Szítsd fel szívünkben a megbocsátást
és a segítő szándékot
botladozó testvéreink iránt.
Add meg nekünk az irgalom lelkét,
hogy akaratod szerint
kovásza legyünk eljövendő országodnak. Amen.

'Ha hétszer vétkezik is naponta ellened, és hétszer fordul hozzád azzal,
 hogy 'bánom', bocsáss meg neki.'
Lukács 17,4

BŰNBÁNÓ IMA

Szerető Istenünk, légy kegyelmes hozzánk, amikor bűneinket, mulasztásainkat, önzésünket visszük eléd! Bocsásd meg, ha problémáinkat önhatalmúan, nélküled akarjuk megoldani.

Bocsánatodra szorulunk, és kérünk, ajándékozz meg Szentlelkeddel. 
Segíts arra, hogy ellenálljunk a gonosznak, amikor uralkodni akar bennünk, 
és önzővé, erőszakossá tesz minket. Jézusért kérünk

Bocsáss meg és adj békét nekünk!

Életadó Istenünk, bocsásd meg nekünk elhibázott cselekedeteinket, bocsásd meg, ha mi nők nem vesszük elég komolyan a társadalomra gyakorolt befolyásunkat.

Bocsásd meg, ha hanyagul gondoskodunk erről a csodálatos világról és rosszul építjük a jövőt! Jézusért kérünk Bocsáss meg és adj békét nekünk! Amen.

 'Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, 
hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk.'
Róma 5:8

MEGBOCSÁTÁS IMA

Isten Szeretetével és Békéjével Kérlek Mennyei Atyám, bocsásd meg minden bűnömet, minden vétkemet, minden sértettségemet, minden sérelmemet minden szomorúságomat, minden bánatomat, minden bántalmamat és minden bosszúmat, amit ebben az életemben és az előző életeimben elkövettem valamikor és bármikor, bárhol, bárkivel szemben és önmagammal szemben, akár szóban , akár gondolatokban, akár cselekedetekben és tettekben akarva vagy akaratlanul tettem.

Kérek Mennyei Atyám kegyelmet és bűnbocsánatot és feloldozást az összes elkövetett bűnöm és cselekedeteim alól önmagamra az egész családomra 2000 íziglen visszamenőleg az egész család fámra és a barátom, vagy kedvesem, vagy a férjem - feleségem, gyermekeim család fájára is. Köszönöm, mindörökké. Amen.

MEGBOCSÁTÓ IMA

Nyisd meg, Uram, ajkamat neved dicséretére;
tisztítsd meg szívemet minden hiábavaló és vétkes gondolattól;
világosítsd meg értelmemet, gyújtsd lángra szívemet,
hogy ezt az imát méltón, figyelmesen, áhítattal végezzem,
és meghallgatásra méltó legyek isteni fölséged színe előtt.
Krisztus, a mi Urunk által. Amen.

MEGBOCSÁTÓ IMA

Mennyei Atyám, azt a kegyelmet kérem ma Tőled, hogy mindenkinek meg tudjak bocsátani, akivel bajom volt eddig az éltem folyamán. Tudom, hogy megadod nekem azt a kegyelmet és erőt, ami kell ahhoz, hogy megbocsássak.

Többé nem akarok Rád haragudni, Istenem, és megbocsátok Neked minden bajért, gondért, betegségért, halálért, ami előfordult a családomban. Tudom, hogy nem büntetés gyanánt küldted ránk ezeket, és bocsánatot kérek Tőled, végtelenül jó és szerető Istenem, amiért azzal vádoltalak, hogy Te küldte a bajt!

Ma átadom magam Neked hitben és bizalomban; Te jobban szeretsz engem, mint én saját magamat, Te jobban akarod az én boldogságomat, mint én magam.

Uram Jézus Krisztus, Te vagy az életem Királya. Kérlek, jöjj a szívembe még bensőségesebb módon! Segíts nekem, hogy Veled együttműködve minden akadályt feloldjak, ami gátolja szereteted áradását vagy útját állja Szentlelked működésének bennem és rajtam keresztül! Kérlek, segíts nekem elfogadni azt a kegyelmet, hogy a Te legszentebb szívedben megpihenjek és hagyjam, hogy szeressél!

Köszönöm, Jézus, hogy segítesz megnyílnom a megbocsátás ajándékára, elfogadom azt és válaszolni rá, hogy végre lassan elkezdhetek megszabadulni a meg nem bocsátás rabságából.

Köszönöm, Szentlélek, hogy megvilágosítod a szívemet és az értelmemet, hogy megmutatod, kik azok, akiknek meg kell bocsátanom, és hogy erőt adsz a megbocsátáshoz.

Köszönöm, Mennyei Atyám, hogy feltétel nélkül szeretsz engem. Segíts, hogy én is úgy tudjak szeretni és megbocsátani, mint Te! Amen.

​A TÉKOZLÓ FIÚ IMÁJA​

 Uram, az én esztelen tetteim
versenyre kelnek a tékozló fiúéval,
és mint ő tette, most én is lábadhoz borulok
sírva kérem bocsánatodat,
ne vess meg engem, mindenség királya!

Tégy méltóvá engem halhatatlan asztalod lakomájára,
bár mennyegzős köntösöm régen elvesztettem,
bemocskoltam a tőled kapott fehér ruhámat,
Irgalmasságodban ajándékozz meg vele újra engem,
Uram, mindenség királya! Amen.

~

Akartam mindent, ami nekem jár.
Elvettem, elvittem, elszórtam, elvesztettem.
Semmim sincs már.
Szegény vagyok és idegen.

Mi várhat még rám?
Ki várhat még rám?
Apám!
Fölkelek,
hazatérek,
megbánom.,
letörlesztem.

És te már vártál,
messziről megláttál,
elém szaladtál,
nyakamba borultál,
megcsókoltál.

Sírtam, dadogtam, zokogtam...
És te örömödben felöltöztettél,
gyűrűt húztál ujjamra,
sarut a lábamra,
levágtad a hizlalt borjút,
etettél és vigadtál velem.
Bocsáss meg!
Nem hagylak el többé soha!​ Amen.​
103. zsoltár

 Irgalmas és kegyelmes az ÚR,
türelme hosszú, szeretete nagy.
Nem perel mindvégig,
nem tart haragja örökké.
Nem vétkeink szerint bánik velünk,
nem bűneink szerint fizet nekünk.
Mert amilyen magasan van az ég a föld fölött,
olyan nagy a szeretete az istenfélők iránt.
Amilyen messze van napkelet napnyugattól,
olyan messzire veti el vétkeinket.
Amilyen irgalmas az apa fiaihoz,
olyan irgalmas az ÚR az istenfélőkhöz.
Hiszen tudja, hogyan formált,
emlékszik rá, hogy porból lettünk.

Zsoltár 103, 8-14 

51. zsoltár

Könyörülj rajtam kegyelmeddel,
   Istenem,
töröld el hűtlenségemet
nagy irgalmaddal!
Teljesen mosd le rólam bűnömet,
és vétkemtől tisztíts meg engem!

Mert tudom, hogy hűtlen voltam,
és vétkem mindig előttem van.
Egyedül ellened vétkeztem,
azt tettem amit rossznak látsz.
Ezért igazad van, ha szólsz,
és jogos az ítéleted.
Lásd én bűnben születtem,
anyám vétekben fogant engem.
Te pedig a szívben lévő igazságot
    kedveled,
és a bölcsesség titkaira tanítasz engem.

Tisztíts meg izsóppal, és tiszta leszek,
moss meg engem,
és fehérebb leszek, mint a hó.
Engedd, hogy vidámságot
és örömöt halljak,
és megújuljanak tagjaim,
amelyeket összetörtél.
Rejtsd el orcádat vétkeim elől,
töröld el minden bűnömet!

Tiszta szívet teremts bennem, Istenem,
és az erős lelket újítsd meg bennem!
Ne vess el orcád elől,
szent lelkedet ne vedd el tőlem!
Vidámíts meg újra szabadításoddal,
támogass, hogy lelkem készséges
   legyen,
hogy taníthassam utaidra a hűtleneket,
és a vétkesek megtérjenek hozzád.

Ments meg, mert vért ontottam,
ó Isten, szabadító Istenem!
És igazságodat ujjongva hirdeti
   nyelvem.
Nyisd meg ajkamat, Uram,
és dicséretedet hirdeti szám.
Hiszen a véres áldozatot nem kedveled,
és ha égőáldozatot adnék is,
nem vennéd szívesen.
Isten előtt a töredelmes lélek
a kedves áldozat.
A töredelmes és megtört szívet
nem veted meg, Istenem!

Tégy jót a Sionnal kegyelmesen,
építsd fel Jeruzsálem kőfalait!
Akkor majd kedveled
a helyesen bemutatott áldozatokat,
az égőáldozatot és a teljes áldozatot.
Akkor majd áldozhatnak
oltárodon bikákat.

Forrás ~ Internet